Styret 2019

30. april, 2015

Bjørn Vidar Vangelsten (f. 1969), leder

Bjørn Vidar forsker på miljø og grønt skifte ved Nordlandsforskning. Han flyttet til Bodø i 2016, og har tidligere bodd i de aller fleste regioner i Norge i oppveksten og i forbindelse med studier og jobb. Han er utdannet bygningsingeniør og geotekniker ved NTNU og har tilleggsutdannelser i utviklingsstudier og økologisk økonomi. Han har tidligere forsket på risiko og samfunnssårbarhet relatert til naturkatastrofer.I dag er han mest interessert i å bygge kunnskap om miljø- og klimatruslene vi står overfor, og hvordan vi kan utvikle oss som mennesker og samfunn til beste for både oss selv og naturen rundt oss. Bjørn Vidar har vært medlem av MDG siden 2009. Han er gift med Amsale som opprinnelig er fra Etiopia, og sammen har de en datter på fem år.

Epost: b-v-v@online.no

Dag Bastholm (f. 1954), kasserer

Dag er født i Oslo, og utdannet arkitekt fra NTNU i Trondheim. Han har bodd i Bodø siden 1997, og jobber i Nordland Fylkeskommune i kultur-, miljø- og folkehelseetaten.

Politisk interesserer Dag seg for byutvikling, kulturpolitikk, regionalpolitikk, kulturminner, naturforvaltning, plan og arkitektur.

Mobil: 975 29 993
E-post: dagbastholm@gmail.com

Håkon Møller (f. 1982), sekretær

Håkon er født og oppvokst i Halden. Han ble politisk aktiv i Oslo, der han blant annet stiftet og ledet MDGs lokallag i bydelen Ullern.

Håkon har studert språk og historie ved Universitetet i Oslo og Høgskolen i Østfold. Han har tidligere jobbet som fagoversetter og korrekturleser, men har siden 2009 livnært seg som frilansmusiker. I politikken brenner han spesielt for arealplanlegging og samferdsel.

Håkon er De Grønnes gruppeleder i bystyret og leder for komité for plan, næring og miljø.

Håkon er gift med Synnøve fra Skjerstad og har to sønner på 4 og 1 år.

Mobil: 415 42 786
E-post: hakonmoller@gmail.com

Isabell Støre Nystad (f. 1980), medlemsansvarlig

Isabell er født og oppvokst i Bodø. Til daglig jobber hun som helsekostmedarbeider. På fritida synger hun i koret Bodø Gospel Blend. Hun er også opptatt av ren mat, og dyrker sine egne grønnsaker.

I politikken brenner Isabell spesielt for dyrevelferd. Hun er også opptatt av sammenhengen mellom kropp, sinn og sjel, og har toårig utdannelse innenfor healing og terapi.
Mobil : 46161554

Paro N. Lyngmo (f. 1979), styremedlem

Paro er gründer og bodøværing. Hun er utdannet bachelor i musikk med fordypning i klassisk sang og har videreutdanning innen blant annet psykologi, pedagogisk veiledning, personalledelse og kommunikasjon (fra UiN og NTNU).

Til daglig er hun daglig leder / eier i Stemmeprakt AS, hvor hun jobber både musikalsk, som artist og pedagog, og med det egenutviklede formidlingskonseptet «Få det sagt».

Politisk interesserer Paro seg for oppvekst, skole, næringsliv og kultur. Ved kommunevalget 2019 er hun andrekandidat og De Grønnes kandidat til varaordførervervet.

Paro er gift med Thomas, og har til sammen tre gutter.

Epost: paro@stemmeprakt.no

Kaja Langvik-Hansen (f. 1972), 1. vara

Kaja Langvik-Hansen er oppvokst på Hamarøy, og har nå bodd 21 år i Bodø. I tillegg har hun bodd i Mo i Rana, Sørfold og Narvik. Hun kjenner fylket godt. Nå arbeider hun som geomatikkingenør og er ute på anlegg som landmåler. Tidligere har hun arbeidet på arkitekt- og ingeniørkontor. Som odelsjente på sauebruk er hun forsvarer av landbruk, og distriktene. På fritiden går det i miljøarbeid og sykling.

Kaja har valgt Miljøpartiet De Grønne fordi det endelig er et parti som gjør en forskjell i miljø- og klimapolitikken. De siste årene har hun vært aktiv i Naturvernforbundet i Salten. Her har de blant annet fokus på oppdrett, fremmede arter og plansaker. Hun vil fortsette jobben i Naturvernforbundet samtidig som hun vil være med å bygge MDG i Bodø og Nordland.

Mobil: 95049679
E-post: kajalangvikhansen@gmail.com

Bjørn Barth Jacobsen (f. 1941), 2. vara

Bjørn er aktiv i Naturvernforbundet og Hørselshemmedes Landsforbund i tillegg til Miljøpartiet De Grønne. Han er utdannet sivilingeniør, historiker og sosiolog, og har jobbet i blant annet NRK, Shell, Kongsberg Våpenfabrikk, og som forfatter.

Bjørn er samboer, har fire barn og tolv barnebarn. Han er opptatt sykkel, korsang, og ikke minst fredsarbeid. Korsanger – 2.bass. Optimist.

Mobil 980 06 125

Sissel Aronsen (f. 1961), 3. vara