Vi gjør Bodø grønnere!

I 2015 kom Miljøpartiet De Grønne for første gang inn i Bodø bystyre. Fire år senere kan vi se tilbake på noen innholdsrike år der vi har flyttet debatten, endret politikken og fått mange viktige gjennomslag for mennesker og miljø.

1. september, 2019

Her kan du lese vårt politiske regnskap for vår aller første periode som bystyreparti. Vi er stolt av alt vi har fått til med én representant i bystyret!

På vei mot klimarettferdighet

Klima er vår tids viktigste sak. Klimahensyn må gjennomsyre alle politikkområder og alle avgjørelser som tas – også i lokalpolitikken. Miljøpartiet De Grønne er garantisten for at politikerne hever blikket og alltid vurderer konsekvensene for klimaet.

Siden 2015 har vi

• fått flertall for å erklære klimakrise, som første norske kommune
  • fått gjennomslag for at hele kommuneorganisasjonen skal Miljøfyrtårn-sertifiseres
  • sørget for at kommunens klima- og energiplan er revidert og forbedret